Artroskopi

Artroskopi fiber optik kameralar ve teknolojik görüntülenme cihazlarının kullanılmasıyla eklemin içine bakılmasıdır. Hastanın eklemleri görüntülü bir şekilde muayene edilerek yaşanan sıkıntı ile ilgili tanı ve tedavi işlemi uygulanır.

Artroskopi kapalı bir cerrahi uygulama olarak ifade edilebilir. Bu yöntem ile eklemlerde bulunan yaralanma, sakatlık ve hastalık başarılı bir şekilde tedavi edilebilir.

Artroskopi günümüzde en fazla diz eklemlerinde yaşanan problemlerin çözümü için kullanılır. Bunun dışında kalça, ayak bileği ve omuz ekleminin tedavisinde de Artroskopi uygulanabilir.

Uygulama sırasında kullanılan aletler küçük olduğu için oluşan kesiler minimum boyutta olur. Hastalar Artroskopi sırasında ağrı ve sızı hissetmez.

İşlem sırasında yapılan kesilerin bu kadar küçük olması sadece ağrı olmamasını sağlamaz. Bu sayede bölgede cerrahi uygulamaya bağlı izler kalmaz. Bu nedenlerle diğer cerrahi uygulamalardan bir adım öndedir.

Artroskopi (Kapalı Cerrahi) uygulaması eklemleri ilgilendiren birçok hastalıkta standart olarak kullanılan sağlıklı ve başarılı bir tedavi yöntemidir.

Yaşadığınız eklem problemlerinin teşhis ve tedavisi için Klinik şartlarda Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı tarafından Artroskopi tedavisi olmak için Hemen Bize Ulaşın…

Artroskopi Nedir?

Artroskopi kişinin eklemleri içerisine minik tüpler yerleştirilip bu tüpler yardımıyla teşhis ve tedavi yapılmasına olanak sağlayan kapalı cerrahi yöntemidir. Halk arasında anahtar deliği operasyonu olarak da adlandırılır.

Artroskopi yönteminde optik sistemin ucuna yerleştirilen bir kamera kullanılarak monitöre hastanın ekleminin içerisi yansıtılır.

Eklemlerin içerisi 10 kat büyütülerek detaylı incelenme şansı bulunur. Bu görüntüler kayıt altına alınabilir, video haline getirilebilir.

Artroskopi yöntemi tüm eklem rahatsızlıkları başvurulan bir yöntem olmakla birlikte en sık diz ile ilgili eklem problemlerinde kullanılır.

Kişilerde dizde oluşan menisküs yırtılması, kıkırdak problemi, çapraz bağ yırtılması ve kireçlenme sorunları Artroskopi yöntemiyle tanı ve tedavi edilebilir.

Artroskopi Nasıl Yapılır?

Artroskopi hastane veya klinik ortamında, uzman doktorlar tarafından uygulanan kapalı bir ameliyat yöntemidir. Vakaya bağlı olarak lokal veya genel anestezi altında yapılabilir.

Artroskopi sırasında hasta herhangi bir ağrı veya sızı hissetmez. Lokal anestezi altında uygulanan işlemlerde hasta süreci monitörden takip edebilir.

Artroskopi yönteminde hastayı bekleyen süreç şunlardır;

• Uygulama öncesi rutin tetkikler yapılarak hastanın sağlık durumu kontrol edilir. Bu aşamada anestezi yöntemi ve tedavi planı belirlenir.
  • Tedavi öncesi 6 saat herhangi bir şey yenilip içilmez. Midenin boş olması sağlanır.
  • İşlem yapılacak eklem üzerinden tüyler alınır. Bölge yıkanıp temizlendikten sonra steril su geçirmez bez ile örtülür.
  • Artroskopi yapılacak ekleme bağlı olarak 4 ila 5 mm.lik kesi yapılır. Bu kesiden skop bir kanül kullanılarak ilerletilip eklem içine ulaştırılır.
  • Kanül içinden gönderilen sıvı ile eklem şişirilir. Monitör yardımıyla eklem içerisi görünür hale getirilir.
  • Eklemin içerisindeki tüm yapılar incelenerek patoloji olup olmadığı tespit edilir.
  • Tedavi sırasında eklemin sıvı ile şişirilme sebebi eklem aralığının genişletilmesi ve net görüntülenme ile cerrahi işlemlerin yapılabilmesidir.
  • Bununla birlikte eklem içerisindeki aşınmış doku parçaları bu sıvı yardımıyla eklem dışına çıkarılır. Bölgenin temizlenmesi ile işlem tamamlanır.

Artroskopi uygulaması sonrası eklemde ağrı ve kanama olmaması için eklem içerisine özel ilaçlar enjekte edilir. Eğer gerekirse eklem içerisinde kan birikmemesi için dren konulur.

Artroskopi sonrası kesi yapılan yerler görünmez tek bir dikişle veya birkaç dikişle kapatılır. Bölgeye buz uygulaması yapılarak ağrı ve sızı olmaması sağlanır. Tedavi sonrası bölgede estetik görünüm problemi yaşanmaz.

Artroskopi ve Açık Ameliyatın Farkları

Artroskopi insanlarda eklem rahatsızlıklarının tedavisinde kullanılan kapalı bir ameliyat yöntemidir. Hastalık yaşanan bölgelere yapılabilecek açık ameliyatlara göre birçok avantajı ve farklılığı içerisinde barındırmaktadır.

Artroskopi uygulamasında eklemleri görüntülemek için mm. lik cihazlar kullanılır. Aletlerin küçük olması nedeniyle bölgede birkaç mm. lik kesi oluşturularak tedavi yapılabilir.

Açık ameliyatta yapılan kesiler büyük olduğu için iyileşme süresi uzun olmaktadır. Artroskopi yöntemiyle yapılan tedavilerde mm. boyutunda yapılan kesiler herhangi bir iyileşme sürecine ihtiyaç duymazlar.

Ayrıca açık ameliyatlarda anestezi etkisi geçtikten sonra ciddi ağrılar görülmektedir. Artroskopi yöntemi sonrası hastada ağrı ve acı hissi oluşmaz.

Artroskopi tedavisi sonrası fizik tedavi uygulamaları da çok daha hızlı şekilde gerçekleştirilebilir. Uygulama sonrası bölgede iz kalmaz.

Artroskopi yönteminin açık ameliyatlara göre en büyük farklarından birisi de rahatsızlık yaşanan bölgeyi çok net biçimde inceleme imkanı sunmasıdır.

Açık ameliyat yapılırken kesi yapılan bölgeden sınırlı bir açı ile görüntü alınırken, Artroskopi tedavisinde kamera kullanılarak eklem bölgesi tüm açılardan görüntülenebilir.

Belirttiğimiz tüm bu farklılıklar göz önünde bulundurulduğunda Artroskopi uygulamaları hastalara açık ameliyat yöntemlerinden çok daha güvenli, sağlıklı ve konforlu bir tedavi süreci sunmaktadır.

Artroskopi Avantajları

Artroskopi uygulaması bölgeye tedavi amaçlı yapılan diğer yöntemlere göre oldukça güvenli ve konforlu bir işlemdir.

Açık cerrahi ile yapılan ameliyatlarda iyileşme süresi daha zor olmakta ve iz kalabilmektedir. Artroskopi yöntemi kapalı cerrahi ile yapılan bir tedavi yöntemi olması nedeniyle birçok avantajı içinde barındırmaktadır.

Artroskopi Avantajları arasında şunlar bulunmaktadır;

• Uygulama 5 mm. den küçük kesi kullanılarak yapıldığı için iyileşme süreci çok kolay olmakta ve iz kalmamaktadır.
  • Hastanede yatış süresi olmaz. İşlem günü hasta taburcu edilir.
  • Tedavi sırasında mm. lik kesi yapıldığı için enfeksiyon kapma riski olmaz.
  • Açık ameliyatlar sonrası 1 ila 2 ay arası işinden ve günlük yaşantısından uzak kalan kişiler, Artroskopi sonrası 1 hafta içinde işine ve günlük rutinine dönebilirler.

Artroskopi Sonrası Dikkat Edilecekler?

Artroskopi tedavi yöntemi uygulanan hastalara uzman doktorlarımız tedavi sonrası dikkat edilmesi gereken hususları iletmektedir.

Artroskopi Sonrası yaşananlar ve dikkat edilmesi gerekenler şunlardır;

• İşlem sonrası aynı gün evinize dönebilirsiniz. İlk birkaç gün boyunca kendinizi yormamalı, sizi zorlayacak aktivitelerden uzak durmalısınız.
  • Diz, kalça ve ayak bileği gibi bölgelere uygulanan işlemlerden sonra birkaç gün koltuk değneği yardımıyla yürüyebilirsiniz.
  • Tedavi sonrası ilk birkaç gün bacağınızı yüksekte tutunuz. Özellikle ayak bileğiniz dizinizden, diziniz kalçanızdan yüksekte olmalıdır.
  • Uygulama sonrası ilk gün bölgeye 4 – 5 kez 20 ila 30 dakika arası buz kompresi yapın.
  • Doktorunuzun önerdiği egzersizleri günlük olarak uygulayarak belirlenen kontrol günü ve saatinde tedavi olduğunuz kliniğe gidiniz.