Tırnak Batması Tedavisi

Tırnak Batması kişinin tırnağının kenar ve köşesinin yumuşak ete batmasıdır. Ağrı, kızarıklık ve şişmelere neden olan bu durum en fazla ayak baş parmağında görülmektedir.

Günümüzde çok sık yaşanan bir rahatsızlık olan Batık Tırnak kişinin günlük hayatını olumsuz etkiler. Yürümekte ve ayakkabı giymekte zorluklar oluşur.

Tırnak Batması batığın durumuna göre evde doğru yöntem uygulanarak tedavi edilebilir. Lakin bölgede komplikasyon oluştuysa ve ağrı şiddetlendiyse zaman kaybetmeden sağlık kuruluşuna gidilmesi gerekir.

Problem fark edildiği an kliniğe ulaşılıp uzman bir doktorun müdahale etmesi sağlanırsa bu sorun kronik hale gelmeden çözülmüş olur.

Diyabet, damar sertliği gibi ayaklarda kan akışını zayıflatan rahatsızlıkları bulunan kişilerde oluşan Tırnak Batması komplikasyon riski yüksek olduğu için erken müdahale edilmesi gereken bir problemdir.

Tırnak Batması Nedir?

Tırnak Batması kişinin tırnağının iç kısmına doğru büyüdüğü, ileri seviyede ciddi acı veren bir problemdir. En fazla ayak baş parmağında oluşan Batık Tırnak sorunu ayak tırnağının kenar ve köşesinin kıvrılıp içeriye doğru uzamasıyla oluşur.

Tırnak Batması öncelikle kendisini ağrılar ile belli eder. İlerleyen durumlarda müdahale edilmezse bölgede enfeksiyon oluşur.

Tırnak Batması sonucu bölgede iltihap oluşmaya başladığında süreç şiddetli ağrılar, şişlik ve akıntı ile devam eder.

Yaşadığınız Tırnak Batması problemlerinin steril ortamda uzman doktor tarafından tedavisi için Hemen Bize Ulaşın…

Tırnak Batması Nedenleri

Tırnak Batmasının oluşmasının en büyük nedenlerinden birisi tırnağın büyüklüğü ve yatağının arasında dengesizlik olmasıdır.

Kişinin tırnaklarını doğru şekilde kesmemesi, tırnaklarında kalıtsal problemler bulunması ve yanlış ayakkabı seçimleri ile rahatsızlık büyüyebilir.

Tırnak Batması oluşmasının nedenleri arasında şunlar gösterilebilir;

• Tırnak büyüklüğü ve yatağının orantısız olması,
  • Tırnağı baskılayan çoraplar ve ayakkabılar giymek,
  • Tırnakların çok kısa ve derinden kesilmesi,
  • Tırnakların kavisli kesilmesi (Batmaya engel olmak için tırnaklar düz kesilmelidir.),
  • Ayak tırnağında yaralanma oluşması,
  • Anormal kavisli ayak tırnaklarına sahip olunması,
  • Yanlış yapılan manikür ve pedikür uygulamaları,
  • Doğuştan ayak tırnaklarının içe doğru kıvrılması (Kıskaç Tırnak),
  • Tırnağın çıkmasıyla oluşan travmalar.

Tırnak Batması Tedavisi

Tırnak Batması problemi yaşayan kişilerde öncelikle cerrahi olmayan teknikler uygulanarak iyileşme beklenir. Bu şekilde başarı sağlanmaması durumunda operasyon yapılabilir.

Tırnak Batması Tedavisi için yapılan uygulamalar şunlardır;

• Ayak tırnağının altına mumlu diş ipi ve pamuk koyarak tırnağın cilt kenarı üzerinde büyümesi sağlanır. Bu işlem öncesi ayaklar günde 3 il 4 kez ılık suda bekletilip Batık Tırnak kenarına pamuk koyulur.
  • Tırnak Batması geçene kadar kişi tırnağını kesmeyip uzamasını bekler.
  • Bölgede enfeksiyon oluşan durumlarda antibiyotik içerikli kremler sürülerek iltihap tedavi edilmeye çalışılır. Sürülen krem sonrası bölge bandajla kapatılır.
  • Rahat ayakkabılar tercih edilir. Eğer problemler devam ederse önü geniş ayakkabılar veya sandaletler kullanılabilir.

Tırnak Batması Ameliyatı

Tırnak Batması durumunun ileri seviyede olması durumunda kişinin tırnağının bir kısmı veya tamamı ameliyat ile çıkartılır.

Klinik ortamda yapılan muayene sonrası uzman doktorumuz şu durumları tespit etmesi halinde Tırnak Batması Ameliyatı yapılmasına karar vermektedir;

• Evde yapılan uygulamalar sonrası iyileşme görülmediyse,
  • Tekrar eden Tırnak Batması durumu varsa (Kronik Tırnak Batması),
  • Diyabet gibi problemleri bulunan hastalarda komplikasyon oluşmuş bir Tırnak Batması mevcutsa,

Tırnak Batması boyutuna bağlı olarak tırnağın bir kısmı veya tamamı operasyon ile çıkartılabilir. İşlem öncesi antiseptik solüsyon ile bölge temizlenip tırnak yatağına anestezik krem sürülerek uyuşturulur.

Uzman doktor tarafından özel aletler kullanılarak tırnak yatağından ayrılır. Tırnak Batması yaşanan bölgede yapılan kesi ile batan tırnak çıkarılır.

Bu aşamada batmaya neden olan tırnak kökü koter adı verilen bir cihaz ile tahrip edilerek tırnağın o kısmının artık uzamaması sağlanır.

Tırnak Batması Ameliyatı parmağa vazelin sürülüp bandaj yapıldıktan sonra tamamlanır. Uzman hekimler tarafından yapıldığında güvenli, konforlu ve kesin çözüm sunan bir tedavi yöntemidir.

Tırnak Batmasına Ne İyi Gelir?

Tırnak Batması fark edildikten sonra sorunun ilerlememesi ve enfeksiyon oluşmaması için zaman kaybetmeden tedavi edilmesi gerekir.

Başlangıç seviyesindeki batmalarda evde yapılacak tedaviler yeterli olacaktır. İlerleyen durumlarda veya evde yapılan işlemler sonucu iyileşme olmuyorsa bir sağlık kuruluşuna gidilerek cerrahi müdahale yapılması gerekir.

Tırnak Batması durumunda evde yapılacak uygulamalar arasında;

• Ayağı Sabun ve Sıcak Su ile Yıkamak,
  • Ayağı Elma Sirkesinde Bekletmek,
  • Önü Rahat Ayakkabı ve Çorap Kullanmak,
  • Batık Tırnak Koruyucu Kullanmak,

gösterilebilir.

Tüm bu uygulamalar Tırnak Batması ilk seviyelerde ise iyileşme gösterebilir ve problemin ilerlemesini engeller. Lakin bu yöntemler ile tedavi olmayan vakalarda geç kalınmadan uzman hekim tarafından müdahale edilmesi gerekmektedir.

Bebeklerde Tırnak Batması

Bebeklerde ayak tırnakları çok hızlı uzamaktadır. Tırnak Batması gibi bir problem oluşmaması için bebeklerin tırnaklarının kesimine ve bakımına çok dikkat edilmelidir.

Bebeklerde Tırnak Batması oluşması bebek için aşırı derecede rahatsız edici ağrılar oluşturmaktadır. Batık oluşan bölge şişer ve kızarıklık oluşur.

Parmağında akıntı oluşabilir ve bölgeye dokunduğunda bebek ağlamaya başlayabilir. Bu durumda bebeğe ayakkabı giydirmeyiniz.

Hemen bir sağlık kuruluşuna ulaşarak uzman doktorlar tarafından batığa müdahale edilmesini ve bebeğin rahatlatılmasını sağlayınız.

Tırnak Batması Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Kişinin yaşadığı Tırnak Batması tedavi edilmekte geç kalınması halinde oluşacak etkiler problemin aşamasına bağlı olarak değişmektedir.

Diyabet benzeri kronik rahatsızlıkları olan insanlarda Tırnak Batmasının ihmal edilmesi enfeksiyon ve iltihaplarla başlayarak çok kötü aşamada kangren oluşumuna gidebilir.

Normal sağlık durumu bulunan insanlarda ise tırnak şekli bozularak enfeksiyonlar düzenli olarak tekrar eder. Tırnak Batması çok büyük sonuçlar doğurmasa dahi kişinin günlük yaşamını olumsuz etkiler.

Bu nedenle evde tedavi yöntemleri uygulandığında çözümlenmeyen Tırnak Batması problemi yaşayan kişilerin kliniğimize ulaşarak uzmanımız tarafından tedavi edilmesi sağlık durumları ve yaşam kaliteleri için önemlidir.

Hemen Bizi Arayın